Star Wars: Battlefront (2015)

Recenze osvěžující střílečky, které ale chyběl dostatek obsahu

V této skromné recenzi zavzpomínáme na zajímavou, ale také poněkud nedotaženou hru Star Wars: Battlefront. Jak je v herním průmyslu zvykem, tak nějak se tu zapomnělo na číslovku, a jde tedy o další restart série od EA. Původní díly totiž vyšly v roce 2004 a 2005 na PC a oblíbené konzole PlayStation 2 a Xbox. Nicméně v roce 2015 se rozjela nová trilogie Star Wars, a tak bylo na čase přijít i s novými hrami. Vždycky je to totiž taková velká vlna, která vše spláchne.

Žánr: FPS / Téma: Sci-Fi FPS / Vydavatel: Electronic Arts / Studio: EA DICE
Datum vydání: 16.11.2015 / Herní doba: 14 hodin+ / Země: Švédsko / Lokalizace: Není
Platformy: PC, Xbox One, PlayStation 4 / Hráno na: PC

První vlnu jsme v Čechách tak trochu minuli. Byl rok 1977, u nás film vidělo jenom několik papalášů, co ale rozhodli že nepůjde do československé distribuce. Dočkali jsme se ho až v roce 1991, tedy po čtrnácti letech, a to díky společnosti Lucernafilm. Zájem nebyl veliký. Není se ale čemu divit, byly mi jen 4 roky, a tak jsem moc velký hype udělat nemohl. Pro mě vše začalo až v roce 1999 s epizodou jedna. Jasně, opravdový fanoušci novou trilogii nemají rádi, ale já měl ten správný věk, a tak jsem si ji oblíbil a rád se k ní vracím dodnes. Bohužel, ke hrám jsem se dostal mnohem později.

A že jich existovalo poměrně hodně. Kromě původních Battlefrontů tady byly i tituly jako Star Wars Galaxies, X- Wing, Dark Forces, a nebo legendární Knights of the Old Republic. Zájem o Star Wars hry nikdy úplně neutichl, a tak nikdy nepřestaly vycházet. No a v roce 2015, když jsme se dočkali dalších filmových pokračování, přišla i nová dávka her, v čele s novým Battlefrontem. Jak se ale tento obnovený Battlefront povedl? Uvidíme. U každé hry začínám zpravidla příběhovou kampaní, protože je pro mě osobně mnohem důležitější, než následná nekonečná multiplayerová klání.

No a tady narážíme na první drobný problém. Nic takového tady totiž není. Hra vyšla bez příběhové kampaně, která bohužel nebyla dodána ani dodatečně, v rámci nespočtu DLC. Přesto si i v tomto díle můžete zahrát sami. Možnosti ale budou značně omezené. Je tu samozřejmě krátký tutorial. Ten začíná sice nadějně a skoro to vypadá jako začátek nějakého příběhu, ale kde pak. Po pár vteřinách zjistíte, že filmově zúžený obraz je tu prakticky zbytečně, jen aby nás uvedl do moc pěkné scenérie. V tutoriálu se naučíme jen naprosté základy, které jsou v tomto žánru většinou stejné.

Pak jsou tu k dispozici i mise, které můžete projít buď sami, nebo v coopu. Jde většinou o to, že se ocitnete na jedné z planet a pak bojujete proti botům řízených počítačem. To asi na chviličku může zabavit, jelikož je hra čím dál tím těžší, vlny nepřátel se stupňují, a tak je odolávání čím dál tím náročnější. Protivníci tu bojují dobře a sranda je především s kráčejícími lehce obrněnými AT-ST. Tyto mise si ale můžete zahrát i v coopu s kamarádem, se kterým při hraní přímo komunikujete, protože jinak si moc nedovedu představit proč se misemi vůbec zdržovat a nejít rovnou hrát online.

Battlefrontu bohužel znatelně chybí příběhová kampaň. Multiplayer je sice zábavný, ale chybí mu dostatek kvalitního obsahu. To nakonec nezachránila ani četná DLC.

Každopádně je to velká škoda a v tomhle jasně vede druhý díl, kde již příběhová kampaň je. Případně si také můžeme zahrát jinou z nespočtu her ze světa Star Wars. Koukněme se ale konečně na to, jak je na tom multiplayer, který tvoří hlavní náplň hry. V Battlefrontu jsme se dočkali poměrně široké nabídky herních režimů. Mezi nejzajímavější pak patřil mód jménem Supermacy, ve kterém hráči bojovali o nadvládu nad pěti klíčovými body. V tomto režimu jsme si mohli užít těch největších map a největšího počtu různé bojové techniky stejně jako oblíbených legendárních stíhaček.

Byl to jeden z největších nářezů, co jsme ve hře mohli zažít. Tím byl i neméně epický Walker Assault, který je také pro 40 hráčů. V nich se vše točí kolem velmi oblíbených kráčejících AT-AT, které si budou kráčet napříč mapou a ničit vše co jim stane v cestě. Pravý opak zažijete ve chvíli, kdy jeden AT-AT budete ovládat. Škoda že kráčí po předem dané trase a vy tak ovládáte jenom střelbu. Ve hře se nakonec objevil i mód Fighter Squadron, který je zaměřený přímo na letecké souboje legendárních stíhaček X-Wing, TIE, A-Wing, no a nebo třeba nádherně vypadajícího Interceptora.

To jsme přeci chtěli. Dost jsem se konkrétně na tuto část hry těšil, ale nakonec mě moc nebavila. Čekal jsem že hra půjde mnohem více do hloubky a že toho také mnohem více nabídne. Leč zdání klame. Letecké souboje jsou tady nanejvýš arkádové a bohužel i dosti monotónní. Zajímavým módem je pak Cargo, což je variace na klasické Capture the Flag. Místo vlajky ale budete sbírat bedny s nákladem, které musíte donést na vaši základnu za střelby nepřátel. Trochu podobný pak je Droid Run, kde se snažíte získat a ubránit tři droidy. Mě osobně ale tento mód dlouho nebavil.

To už je lepší režim Blast, tedy klasický týmový deathmatch, kde se snažíte zničit nepřátelský tým a to v rozložení 10 na 10. Bavil mě režim Heroes vs Villains, ve kterém se střetnou hlavní hrdinové této filmové ságy. Dalším režimem je Drop Zone, kde na planety dopadají kapsle o jejichž kontrolu budeme bojovat v týmech po osmi hráčích. A to nejsou zdaleka všechny režimy, které tu jsou. Problém je, že Vás pravděpodobně všechny ty režimy bavit nebudou. A nebaví ani další hráče, a tak je docela problém se do nich připojit. Problém to byl ale už když byla hra nová, natož pak teď.

Grafika byla ve své době opravdu skvostná, zvláště pak na PC. Na konzolích hra vypadá také pěkně, jen jí to kazí poměrně nízké rozlišení. Hra je na nich tedy docela zubatá.

Jsou hodiny, kdy se nepřipojíte vůbec a když už se to povede, tak potkáte fakt neskutečné zabijáky. Nicméně tohle je hlavně vzpomínková recenze. Celkově byl multiplayer poměrně osvěžující, už kvůli zbraním. Je to prostě něco jiného, než jenom další Battlefield. Má to jinou atmosféru, i když jde v zásadě o dosti podobnou hru, na kterou jsme zvyklý. Battlefront vypadá graficky prostě úžasně, běží na třetí generaci Frostbite Enginu od EA. Bohužel ve chvíli, kdy si PC hráči chválí skvělou optimalizaci, že Battlefront běží prakticky na čemkoli, na konzolích zdaleka takové štěstí nemají.

Na konzolích hra sice běží ve stabilních 60 FPS, ale to rozlišení… Na PS4 je to 900p, na Xboxu One dokonce jenom 720p, a to už je teda hodně vidět. Já jsem hru postupně zkoušel na všech třech platformách. PC v grafice samozřejmě jasně vede. Zvláště pak v jemném 4K při plných detailech, kde se jasně ukazuje výhoda vlastního nastavení. Konzole tedy ztrácí na rozlišení, ale hra i tak vypadá stále moc pěkně. Ve své době to byla pecka. Po zvukové stránce jde opět o skvělý zážitek, a to mimo jiného také díky úžasné hudbě, která u pořádné Star Wars hry prostě nemůže chybět.

Battlefront se dokonce i dobře hraje! Pocit ze střelby z blasterů je skvělý, a to že se můžeme přepnout i do pohledu z třetí osoby a hrát tak hru jak nám bude nejlépe sedět, je opravdu příjemné. Problém je pak v tom, že i přes to, že hra obsahuje jistý postup odemykání dalších skinů či zbraní, tak nějak nenabízí další možnosti a důvod proč jí nadále hrát. Moc dlouho mě u sebe totiž neudržela a to ani přes to, že jsem koupil verzi se všemi DLC. Herních režimů je tu sice velké množství, ale nakonec je to všechno hodně podobné. Liší se pak spíše počtem hráčů na mapě, počtem hrdinů, druhem techniky a dalšími maličkostmi. V zásadě jde o velmi jednoduchou střílečku, která si ze světa Star Wars bere jen zasazení. Bohužel je ale tato hra mělká a nevyužívá plného potenciálu. V současnosti už nemá cenu jí kupovat, a dokonce ani instalovat. Ve své době ale dokázala dobře pobavit a vzít nás na naše oblíbená filmová místa.

Líbil se Vám náš článek? Budeme moc rádi pokud se zapojíte do diskuze, případně když nám dáte odběr na jedné ze sociálních sítí. Najdete nás na Facebooku, Twitteru, Instagramu a Mastodonu.

Star Wars: Battlefront (2015)
Závěr:
Star Wars: Battlefront byla ve své době vcelku slušná online hříčka, která ale trpěla na nedostatek obsahu. Herně byla vcelku zábavná, i když hráče neudržela na moc dlouho. Graficky moc pěkná na PC, ale na konzolích to není úplně ono. Největší problém v současnosti je ale nedostatek hráčů. Jsou dny, kdy si prostě nezahrajete. Proto je lepší věnovat se raději druhému dílu, a nebo nakonec i nějaké zcela jiné hře.
Reader Rating1 Vote
48
Klady:
Zábavná hratelnost
Moc pěkné mapy
Parádní grafika
Negativa:
Chybí kampaň
Málo obsahu
Chybí lokalizace
Málo hráčů
58
Nedotažené